Problem Değil!

Problem Değil!

08.03.2022 256

Proje hakkında

Projemizin amacı öğrencilerimizin bilgi-işlemsel düşünmelerini sağlayarak problem çözme becerilerini geliştirmek, algoritmik düşünmelerini sağlamaktır. Bilgi işlemsel düşünme sayesinde problem çözmeyi, eleştirel düşünmeyi ve insan-bilgisayar etkileşimi arasındaki ilişkiyi anlamayı hedefleyen çalışmaları gerçekleştirmek istiyoruz. Desen, örüntü, mantık, soyutlama, ayrıştırma, algoritma ve değerlendirme süreclerini kapsayan bilgi işlemsel düşünme öğrencilerimizin gelecek teknoloji çağındaki mutlaka kazanmaları gereken becerilerdir.
Bilgi işlemsel düşünme öğrencilerin akademik başarılarını yükseltecektir. Öğrenciler akademik bilgi ile gerçek dünya arasında bağlantılar kurarak öğrendikleri bilgiyi kendileri için daha anlamlı bir bütün haline getireceklerdir. Çocukların yeteneklerini geliştiren ve yeni yetenekler kazanmasını sağlayan bilgi işlemsel düşünme, hızlı karar verme, bir sonraki adımı düşünme ve olasılık hesaplama mantığını geliştiren oldukça önemli beceridir.

HEDEFLER

Öğrencilerin en verimli ve etkili çözüme ulaşmak için muhtemel çözümlerin tanımı, analizi ve uygulanması, gerekli kaynak ve adımların belirlemesi,
Öğrencilerin problem çözme becerilerini genelleştirilmesi ve farklı konulara transfer edebilmesi,
Öğrencilerin problemleri bilgisayarlar ya da başka araçlar kullanacak şekilde formüle etmesinin sağlanması,
Öğrencilerin bilgiyi mantıklı bir şekilde analiz etmesinin sağlanması,

ÇALIŞMA SÜRECI

01.03.22-15.03.22: Genel İşler, Tanışma toplantısı, Afiş ve Logo tasarımı
15.03.22-01.03.22: Bilgisayarsız kodlama atölyesi, Zeka oyunları ile problem çözme Atölyesi
01.04.22-30.04.22: Blok tabanlı kodlama platformu(compute it- mobil kod)-Binary kod Bileklik yapımı-Ortak ürün afişinin kodlama aracılığı ile yapılması

BEKLENEN SONUÇLAR

Öğrencilerin eleştirel düşünce becerilerini geliştirilmesi,
akademik hayat ile gerçek hayatları arasında ilişki kurmalarının sağlanması,
Öğrencilerin gelecek yüzyılların becerilerine hazırlanması,
Öğrencilerin problem çözme becerilerinin geliştirilerek günlük hayatta karşılaştıkları problemlere çözüm için yaklaşım yolları geliştirmelerinin sağlanması,
beklenen sonuçlarımızdır.